fridajosefinenilsson.blogg.se

Variation

Publicerad 2013-01-11 21:29:02 i Allmänt,

För lite variation är på bloggen så tänkte jag skriva lite om något som jag själv tycker är väldigt intressant. Jag tänkte skriva om vad jag har för skönhetsrutiner. Alla har sina egna olika rutiner, men man kan få väldigt fin inspiration av sådana här inlägg, det har jag fått av andra i alla fall! Eftersom att jag inte är så van vid att skriva om skönhet, så sätter jag bara igång. 
 
Vardagliga rutiner
Detta är det shampoo och balsam som jag använder (för tillfället). Det är blondt pigment i, så det ska ge hårets egna färg lyster och glans så att färgen på håret stärkas lite och kanske till och med blir ännu ljusare. Jag använder det både på vinter och sommar (när jag har det hemma, för det är ett tyskt märke) för på vintern så blir håret mörkare och det gillar inte jag riktigt, så jag försöker hålla mitt hårs naturliga färg även på vintern. På sommaren gör det större skillnad när man använder dessa för då får det solens hjälp också. Det är så fint med ljust och solblekt hår!
Det är väldigt viktigt att tvätta bort sminket noga innan man går och lägger sig eller innan man ska träna. Därför använder jag Neutrogenas visibly clear. Det är både rengöring och en ansiktsmask, som jag är supernöjd med. Den tvättar bort sminket väldigt smidigt och varsamt, och man känner sig sedan väldigt fräsch och ren efteråt. Masken är också väldigt bra för den kyler ner ansiktet och på så sätt känner man sig väldigt ren efter. Den använder jag dagligen och masken använder så fort jag känner mig fettig i ansiktet eller bara om jag har tid över och vill njuta lite. Jag tänkte också införskaffa de andra produkterna i samma serie av Neutrogena, för jag är väldigt nöjd med den som jag har nu. (Den lilla gröna tuben hör egentligen inte till de vardagliga rutinerna, jag tog dem bara i samma bild)
När man noga tvättat bort sminket och onatruliga fetter från ansiktet, så är det viktigt att återfukta huden så att den inte torkar ut. Då använder jag mig antingen av ACOs hudlotion (som man både kan använda till kroppen och ansitket, den är väldigt naturlig) eller så använder jag mig av CLARINS Daily Energizer Cream. CLARINSkrämen är tillängnad lite åt ungdomar, den är dels mycket billigare än vad CLARINS produkter vanligvis är och den är inte till natt eller dag utan den är väldigt neutral och man kan använda den lite när man vill. Jag ska dock införskaffa den ACOkrämen som är till för endast ansiktet, den är liksom hundra procent för ansiktet. 
 
Övriga rutiner
Det är även viktigt att ge sitt hår lite lyx ibland. Dessa hårinpackningar brukar jag använda mig av så ofta jag kan.   Den som jag först började använda var L´OREAL Paris Elvital hårinpackning. Den ger håret ett naturligt lyster och glans, den luktar väldigt gott också! Sedan fick jag en GARNIER respons, som är till för torrt hår. Jag har inte speciellt mycket problem med torrt hår egentligen utan det är för att jag duschar håret väldigt många gånger i veckan, eftersom att jag tränar ganska mycket. När man duschar håret för mycket så torkas det ut och därför använder jag den hårinpackning för att motverka torrhet i håret, även friss och likande. Den gröna är ny och den har jag bara användt en gång, men det känns väldigt bra faktiskt! Och vet ni vad?! Den köpte jag på Överskottsbolaget, för ungefär 15 kronor, de andra två kostar ungefär 50 kronor styck. Dock har jag inte speciellt ofta tid för hårinpackning, men jag försöker göra det så ofta jag kan.
Denna bilden har ni redan sett en gång, men nu tänkte jag berätta om den lilla gröna tuben. Det är en ansitksskrubb från CLINIQUE. Den använder jag inte varje dag, för jag tror inte det är speciellt bra för huden, men jag vet inte säkert. Jag försöker använda en ansiktsskrubb (tar vad jag har hemma, detta vart bara en liten test, men den vart jättebra) ungefär någon gång i månaden, inte för ofta som sagt. Samma med en bodyscrub (tar också vad jag har hemma) försöker använda den när jag rakar benen, vilket inte är så jätteofta nu på vintern. 
 
Detta vart ett väldigt lång och förhoppningsvis ett givande inlägg för er som kanske inte riktigt vet vad som passar er hud bäst. Det vet inte jag i heller, men det är viktigt att prova sig fram. Nu ska jag sluta skriva så att detta inte tar alltför länge att ladda upp. 
Ha det bra! 
puss
P.S i morgoneftermiddag ska jag spela cup, så jag får se hur det blir med uppdateringen, men jag ska försöka slänga in lite mobilblogg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela