fridajosefinenilsson.blogg.se

Kristihimmelfärds

Publicerad 2013-05-09 12:14:29 i Allmänt,

Inte för att jag vet vad man firar, men jag är ledig och det är huvudsaken, haha!
Är det bra med er i dag? Med mig går det ändå på bättringsvägen och om jag fortsätter med pencilinen som jag ska så är jag nog frisk om ett par dagar. Idag händer faktiskt inte så mycket, det är ju röd dag och så, men kanske går ut och går en sväng. Dock vill jag helst bli klar med ett arbete som vi ska göra på samhällen idag, så slipper jag ha det över mig sedan hela helgen, vilket jag är väldigt bra på annars!
Just nu sitter jag och ska precis avsluta min frukost och sedan ska jag fortsätta titta på ett påbörjat avsnitt av uppdrag granskning där de har ett avsnitt som handlar om barnfattigdom i Sverige, som då mitt arbete ska handla om. Det är faktiskt ganska så intressant, de kritiserar tex rädda barnen och majblomman för att de möjligtvis överdrivit siffran om hur många barn som idag lever i barnfattigdom!
Ha en trevlig kristihimmelsfärds-dag (?)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela